Jak działa AdWords?

tanie pozycjonowanie stron www Czym jest AdWords i co kryje się pod tym terminem? Jest to jeden z sposobów e-marketingu.
Pojęcie to może brzmieć nieco dziwnie dla kogoś, kto nie jest obeznany z tematem e-marketingu i promowania własnej działalności w internecie.
Jest to jednak nic innego jak system reklamowy Google, który pozwala na wyświetlanie tak zwanych linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google.
Istnieją dwa sposoby tworzenia takich linków sponsorowanych, jednym z nich jest wybór słów kluczowych, w odpowiedzi na które będzie wyświetlana reklama.
Drugim sposobem tworzenia linku sponsorowanego jest wybór witryn internetowych.

Co ciekawe nazwa Google AdWords w 2018 roku została zmieniona na Google Ads.

Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych - definicja z Wikipedii

W polskiej nomenklaturze branżowej dominuje rozróżnienie między pozycjonowaniem (ang. off-page) a optymalizacją stron (ang. on-page), choć często wyrażenia te mogą być używane zamiennie. Pierwszy z terminów odnosi się do działań prowadzonych poza docelową witryną (np.

Link building), zaś optymalizacja w takim kontekście oznacza działania prowadzone bezpośrednio na stronie internetowej (wpływające na jej budowę, treść i strukturę). Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych

Co to jest SEM?

tanie pozycjonowanie stron www Skrót SEM ma związek z pozycjnowaniem i oznacza z języka angielskiego Search Engine Marketing. Dosłownie tłumaczy się to jako marketing w wyszukiwarkach internetowych. SEM to ogół działań promocyjnych podejmowanych w internecie, w celu osiągnięcia najwyżyszch wyników wyszukiwania na wybrane słowa, frazy, które są wpisywane w wyszukiwarkę. SEO (Search engine optimiziation) wchodzi w zakres działań SEM.

Pojęcie Search Engine Marketing jest pojęciem bardzo ogólnym, w które skład wchodzą inne terminy związane z marketingiem internetowym oraz pozycjonowaniem.

Również pojęcie PPC (z angielskiego Pey Per Click) wchodzi w skład marketingu wyszukiwarek internetowych.
Zależność między tymi pojęciami idealnie opisuje równanie REM=SEO+PPC. .

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: