Definicja badań marketingowych w Wikipedii
Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych. Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku.
Użyteczność badań marketingowych
Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe
Specjaliści w dziedzinie badań marketingowych
Badania marketingowe mają na celu sprawdzeni potencjału rynkowego danego towaru, produktu czy usługi. Metod prowadzenia i interpretacji takich badań jest wiele, ale jedynie specjaliści w tej dziedzinie mogą odpowiednio zebrać i przetworzyć dane.
Dane można zbierać na przykład prowadząc ankiety stacjonarne, telefoniczne czy internetowe (co staje się coraz bardziej popularne) na zadanej liczbie ankietowanych. Później wyniki ankiet są zbierane i interpretowane. Firmy zajmujące się takimi badaniami maja w swojej ofercie wiele metod prowadzenia badań marketingowych i najlepiej kontaktować się z nimi w celu konsultacji i wybrania najlepszej dla naszego biznesu metody.
Interpretacja wyników badań tajemniczych klientów
Tajemniczy klienci przeprowadzają różnego rodzaju badania ankietowe podczas swojej wizyty w ocenianym sklepie. Oczywiście robią to w taki sposób, aby osoby przez nie badane nie zorientowały się, że uczestniczą w badaniu. Dlatego tajemniczy klienci mogą posiadać przy sobie na przykład telefony z funkcją nagrywania.
Po przeprowadzaniu badań składają oni raporty i sprawozdania, które czasami wysyłane są do pracodawcy drogą internetową, a innym razem omawiane podczas osobistego z nim spotkania. Następnie poddawane są one interpretacji, na podstawie której zleceniodawcy wykonywanych badań starają się poprawić coś w jakości swoich usług. Dzięki temu mogą pozostawać konkurencyjni lub poprawić coś w jakości swojej pracy.